WORKSHOP Ověřování znalostí a dovedností žáků z matematiky

Potřeba uspořádat workshop vzešla ze společného setkání pracovní skupiny Matematická gramotnost a byl zaměřen na diskuzi o testování žáků, které má mnoho úskalí.

Je potřeba posílit ověřování znalostí žáků pro přechodu mezi stupni vzdělávání a to jak při přechodu z 1. st. na 2. st. ZŠ, tak také při přechodu na učiliště či střední školu. Jako klíčová se ukazuje komunikace s rodiči a dovednost poskytovat zpětnou vazbu rodičům a stejně tak pedagogům.

První blok poukázal na přínosy měření znalostí a dovedností žáků z matematiky. Ve druhém bloku byla zdůrazněna také důležitost zpětné vazby pro pedagogy. Intenzivně se diskutovala podpora učitelům matematiky, kteří chtějí u svých žáků prostřednictvím konstruktivistické výuky rozvinout dovednosti experimentovat s matematikou a matematickými objekty, aby byli následně schopni efektivně měřit znalosti žáků. Z diskuze pak vzešly náměty na navazující aktivity, aby došlo ke skutečné podpoře dětí v oblasti matematické gramotnosti a ke zvýšení znalosti pedagogů v oblasti testování znalostí žáků.