Dne 20. 03. 2019 se v zasedacím sále Penzionu Víno Hruška Národních mučedníků 949, 698 01 Veselí nad Moravou konal kulatý stůl ředitelek malotřídních škol projektu MAP II. ORP Veselí nad Moravou – Ostrožsko – Kunovice.
Kulatý stůl byl zaměřen na kvalitu malotřídních a mateřských škol a rovný přístup ke vzdělávání. Ředitelky malotřídních škol se shodly na tom, že je zapotřebí podporovat u dětí klíčové kompetence a usilovat o takové podmínky, aby ze základních škol odcházeli osobnostně připravení a všestranně vzdělaní žáci, kteří budou pokračovat v dalším vzdělávání a úspěšné přípravě pro budoucí povolání a celoživotní uplatnění na trhu práce i v osobním životě. Přítomné ředitelky konstatovaly, že tomu nasvědčují i zjištění České školní inspekce. V letech 2015–2017 byl vyšší podíl malotřídních škol ve srovnání s ostatními hodnocen na výborné úrovni v následujících kritériích: Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemné vztahy mezi pedagogy a žáky a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů. Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu.
Přítomné ředitelky také diskutovaly o tom, že by měla probíhat spolupráce malotřídních a mateřských škol v oblasti sdílení společných nákladů. Rozpočty malotřídních škol jsou napjaté a je zapotřebí naplnit autobus například na školní výlet. Bylo domluveno, že do příštího společného zasedání pracovních skupin dne 24. 4. 2019 bude vykomunikován plán školních výletů a sdílení nákladů na autobus například na plavání či školní výlet. Ředitelky zmiňovaly, že je networking malotřídních a mateřských škol důležitý, protože mají menší rozpočty, ale stejné povinnosti, jako velké základní školy. V závěru diskuse k tomuto bodu usnesením stanovily následující úkoly.
Ředitelky v závěru diskutovaly o tom, jak je možné nastavit úzkou spolupráci malotřídních škol. Kromě sdílených nákladů na společné aktivity (například zmiňovaný autobus), zdůrazňovaly, že by bylo potřeba sdílet chybějící profese v malotřídních a mateřských školách. Mezi nejčastěji zmiňovanými chybějícími profesemi malotřídních škol uváděly pozici sdíleného projektového poradenství, dále sdíleného právního odborníka, ekonoma a IT specialisty.