Ve dnech 4. - 6. 3. 2020 nás navštívila desetičlenná výprava ředitelů základních a mateřských škol z Trutnovska. Společné výjezdní zasedání bylo tentokrát zaměřeno na ZUŠ a hudební výchovu na školách. Jsme velmi rádi, že zamířili k nám - do regionu úzce spjatého s cimbálem a kde v se v každé dědině najde alespoň jedna muzika.
Základem kvalitně odvedené práce jsou spolehliví spolupracovníci a fungující tým. Své o tom ví i Alena Horáková, ředitelka základní školy v Ostrožské Nové Vsi. Přečtěte si článek, ve kterém se rozpovídala o důležitosti zdravé atmosféry jak pro učitele, tak pro žáky a jakým směrem školu vede, jaké má ambice do budoucna a co to pro ni obnáší.
Při hledání vhodné budoucí profese se pomoc a rady hodí vždy. Proto jsme v rámci MAP II ORP VESELÍ NAD MORAVOU - OSTROŽSKO - KUNOVICE navázali spolupráci s firmou VISC s.r.o., která se na kariérové poradenství specializuje.
Dnes už téměř všichni ví, že projekt MAP podporuje spolupráci školy s rodinou. Rodiče vnímají, že sami jsou vzdělavatelé, svých dětí. Rodič tedy není pouze rodičem, ale důležitým partnerem školy. A tak přes to, že prázdniny ještě neskončily, náš projekt uspořádal úspěšnou akci pro rodiče, i další širokou veřejnost. Dne 25.8.2019 proběhla akce „Člověk mezi lidmi“,
Číst dál: Spolupráce s rodiči - Tři generace rodičů ve škole
Medailonky o výsledcích práce ředitelů škol se většinou píší u příležitosti úmrtí. Odchod na mateřskou dovolenou je však také důvodem k tomu bilancovat výsledky desetileté práce tím spíše, že začátky nebyly jednoduché.
Číst dál: Medailonek: Veronika Borýsková - MŠ Boršice u Blatnice
Naše paní učitelky se budou učit, jak dramatickou výchovou podporovat vztah dětí ke knihám a čtení.
Ještě neskončil školní rok a naše paní učitelky z mateřských škol, které jsou zapojeny v projektu Místní akční plán MAP II, se chystají na to, jak budou učit od září, v novém školním roce. V květnu pro ně projektový tým MAP II připravil seminář, který představil možnosti efektivních didaktických postupů využitelných při výuce nejen čtenářské pregramotnosti. Společným jmenovatelem moderního přístupu je využití metod dramatické výchovy i příbuzných tvořivých aktivit a aktivní účast dětí především předškolního věku.
Číst dál: Jak získat vztah ke knihám a čtení už v mateřské škole?
Dne 24. 04. 2019 se v Praze na ČVUT, fakultě elektrotechnické konalo 3. kolo Robosoutěže. Projektový tým MAP II se může pyšnit tím, že škola zapojená v projektu MAP II se na 26. pozici účastnila Robosoutěže: je jí ZŠ Ostrožská Lhota (https://robosoutez.fel.cvut.cz/)